Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )
![]() |
| Kris |
11-03-2009, 13:54
Bericht
|
![]() Taalpuberist ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Administrator Berichten: 10822 Sinds: 27-06-04 Van: Nootdorp Gebruiker Nr.: 150 |
De Boeken van Oran is een serie boeken die er ook daadwerkelijk uitziet als een boek. Serieus, ze staan gewoon erg leuk in je kast omdat ze gewoon de band van een boek hebben.
De boeken van Oran gaan over de situatie op de wereld in het boek (die overigens geen specifieke naam krijgt). In de hoofdstad Beldan is vuurkoningin Zora al 200 jaar aan de macht. Ze is de laatst overgeblevene van de vorige koninginneknoop. Een koninginneknoop bestaat uit vier vrouwen, die ieder één van de verschillende soorten magie vertegenwoordigen; aarde, wind, water en vuur. Door een wrede oorlog is alleen Zora overgebleven en sindsdien laat zij alle kinderen die ook maar een sprankje magie bezitten ophangen, vrezend voor een nieuwe oorlog. Midden in al dit geweld, proberen de inwoners te overleven. Iedereen doet dat op z'n eigen manier. In de boeken van Oran maken we kennis met Klusser, die al zwervende voort leeft. Klusser komt in contact met het genootschap van de nieuwe maan, die kinderen met magie proberen te redden van de tirannie van Zora. Andere mensen, zoals de waterlingen, proberen te overleven door te bedelen, stelen en in het riool te verblijven. Wanneer het bewind van Zora tot een uitbarsting komt, wordt duidelijk dat het niet langer zo kan. De wereld begint af te brokkelen en iedereen dreigt in de leegte op te gaan. Er moet een nieuwe koninginnenknoop worden gevormd. De vier koninginnen lopen dan ook al op de wereld rond, ze moeten elkaar alleen nog zien te vinden... ![]() De boeken van Oran vond ik erg vermakelijk om te lezen. Ze hebben geen heel bijzondere indruk op me achtergelaten, maar ik vond het persoonlijk een erg leuk verhaal. Hoewel ik af en toe een beetje diepgang in het verhaal mis en het een beetje makkelijk vindt gaan allemaal, is dat toch ook wel weer eens fijn voor de afwisseling. Erg moeilijk om hier een stukje over te schrijven, want je geeft al snel veel te veel weg. En dat is juist het leuke van dit boek; de verassing die je iedere keer weer krijgt door de ontwikkelingen. Wil je de boeken van Oran niet lezen, dan moet je ze alsnog kopen van me. Ze staan gewoon zo mooi in je kast. -------------------- Schrei nu niet meer, en ga nu slapen, en als je niet slapen kan, zal ik je een sprookje vertellen, een mooi verhaaltje van bloemen en edelsteenen en vogels, van een jongen prins en een klein prinsesje... Want meer is er niet in de wereld, dan een sprookje...
Couperus - Metamorfoze (1897) Kris heeft gelijk |
| Aglaranna |
11-03-2009, 17:52
Bericht
|
![]() IJsprinsesje ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Kanjers Berichten: 1466 Sinds: 4-04-04 Van: Schagen Gebruiker Nr.: 134 |
Deze serie heb ik hier thuis liggen, van mn broertje geleend, maar ik vond de eerste 2 hoofdstukken zo vaag en raar dat ik ze nog niet verder heb gelezen.. Misschien moet ik dat na mn verhuizing maar een keertje doen
-------------------- Orange?
|
| Kris |
11-03-2009, 19:05
Bericht
|
![]() Taalpuberist ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Administrator Berichten: 10822 Sinds: 27-06-04 Van: Nootdorp Gebruiker Nr.: 150 |
Zeker doen. Je moet er inderdaad even inkomen. Ik vond de eerste 100 bladzijdes geloof ik zelfs stom.
En anders staan ze altijd nog mooi in je kast. -------------------- Schrei nu niet meer, en ga nu slapen, en als je niet slapen kan, zal ik je een sprookje vertellen, een mooi verhaaltje van bloemen en edelsteenen en vogels, van een jongen prins en een klein prinsesje... Want meer is er niet in de wereld, dan een sprookje...
Couperus - Metamorfoze (1897) Kris heeft gelijk |
| Aglaranna |
11-03-2009, 21:39
Bericht
|
![]() IJsprinsesje ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Kanjers Berichten: 1466 Sinds: 4-04-04 Van: Schagen Gebruiker Nr.: 134 |
En anders staan ze altijd nog mooi in je kast. Mn kast heb ik net uit elkaar gehaald.. -------------------- Orange?
|
![]() |
| Print Versie | Actuele tijd: 9-9-2010 - 19:15 |