Welkom Gast ( Inloggen | Registreer gratis )
![]() |
| Sitethief |
7-04-2009, 13:53
Bericht
|
![]() Koning Flapdrol ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Flapdrollen Berichten: 2246 Sinds: 17-01-04 Van: Zwollywood Gebruiker Nr.: 20 |
Bedenkseltje van Kris (Niks tegen haar zeggen hoor! Ze weet nog van niks!) en mij.
Post hier grappige, interessante, raadselachtige taal frutseltjes en dingetjes. -------------------- Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
De Mir Olympias: Sitethief is ook cool. Op zijn tijd. |
| Sitethief |
7-04-2009, 13:54
Bericht
|
![]() Koning Flapdrol ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Flapdrollen Berichten: 2246 Sinds: 17-01-04 Van: Zwollywood Gebruiker Nr.: 20 |
Van nl.taal:
19. Vertaling uit het zweeds "b.m. van der veere" < bvdv@pi.net >: Is er iemand die onderstaande text kan vertalen in het nederlands? Het is een handleiding uit een oude zweedse auto, ik begrijp het niet helemaal. BenGrimm@xs4all.nl (Ben C. O. Grimm - Libertatis Praesidium NL -): Tuurlijk! > KALL MOTOR Bel de motor. > 1. TRAMPA NED KOPPLINGSPEDALEN 1. Sloerie op het koppelingspedaal. > 2. TRAMPA NED GASPEDALEN LÅNGSAMT 2GGR. SLÄPP UPP PEDALEN EFTER VARJE NEDTRAMPNING 2. Sloerie op de gaspedalen gromt langzaam. Sla haar omhoog van de pedalen na de ware netsloerie. > 3 VRID NYCKELN TILL "START"-LÄGE TILLS MOTORN STARTAR. LAT NYCKELN FJÄDRA TILLBAKA. 3. Gooi een kwartje in de startgleuf totdat de motor start. Laat het kwartje helemaal naar achteren vallen. > 4. EFTER START, LÅT MOTORN GÅ CA 15 SEK PÅ TOMGÄNG FÖRE IGÅNGKÖPNING 4. Laat, na het starten, de motor ca. 15 seconden gaan voordat Toms bende het hoofd tegen de ingang stoot. > STÖPPLUS Verhoogd trottoir. > BLINKVISARE Knipperende visarend zonder staart. > VARN.BLINK Waarschuwende knipoog. > TORKARE-SPOLARE Droogzwier-spoeler. > INSTRUMENT BACKLJUS Wraaknemend instrument. > VÄRMEFLÄKT Vlechtföhn. > EL.SITS Electrische stoel. > BÄLTESVARNING Schoonmoeder aan de telefoon. De rest weet ik niet. Ik heb geen verstand van auto's. -------------------- Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
| Kris |
7-04-2009, 13:58
Bericht
|
![]() Taalpuberist ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Groep: Administrator Berichten: 10822 Sinds: 27-06-04 Van: Nootdorp Gebruiker Nr.: 150 |
O wat heb ik dat leuk bedacht.
Leuk topic. Ik ga eens bedenken wat ik hier allemaal kwijt kan. -------------------- Schrei nu niet meer, en ga nu slapen, en als je niet slapen kan, zal ik je een sprookje vertellen, een mooi verhaaltje van bloemen en edelsteenen en vogels, van een jongen prins en een klein prinsesje... Want meer is er niet in de wereld, dan een sprookje...
Couperus - Metamorfoze (1897) Kris heeft gelijk |
| Sitethief |
7-04-2009, 14:18
Bericht
|
uit Opperlan(d)s van Battus (zie ook hier
Kamelen stamelen; onze kalveren gaan wij halveren Hulpsène sène sène om te sène als de gewonen sène kapot sène Op een zeeëgel Kees Stip Een zeeëgel zat op een briefje en zeilde langzaam naar zijn liefje. ‘Doch waarom’, vroeg een oude rob, ‘hebt u een zomerhoedje op?’ - ‘Ik ben’, sprak toen die egel kregel ‘de nieuwe zomerpostzeeëgel.’ Een consumptie Wie ver kan verven is een vérverver. Wie een verkeerde streek bij het verven pleegt, is een vervérver. Deze laatste is dan aan een verversing toe. Wij noemen die verfrissing: een vérverververvérververversing. -------------------- Faat: *zucht* zoals gewoonlijk hoor Sitethief weer in de bocht >:)
![]() |
| Print Versie | Actuele tijd: 7-9-2010 - 11:48 |