Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Prettig Gesprek 386 - Afrika Lonkt
Het Eiland > Het Eiland > EilandLounge > Eiland PG Archief
Pagina's: 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7
Lord Dreamer
Game on.

Succes Kris daar ver weg.
Lord Dreamer
Hey Jan Jaap.

QUOTE(Aurora @ 22-02-2006, 18:30 )
Kun je het weer niet zelf...  schater.gif
*

Nee smile_new.gif goed he tongue.gif , ik maak m'n handen er niet aan vuil tongue.gif
Asschen Sukar
Heel veel meer persoonlijke info zal ik niet kunnen geven .. want de mensen die erheen zijn gegaan mogen geen contact opnemen met het thuisfront.
Ik zal wel proberen de updates over het algemene verloop van de dag te blijven posten. ( die wordt door de organisatie online gezet).
Aurora
QUOTE(Lord Dreamer @ 22-02-2006, 18:37 )
Hey  Jan Jaap.
Nee smile_new.gif  goed he tongue.gif  , ik maak m'n handen er niet aan vuil tongue.gif
*

Maar het klonk zojuist spannend... pff kan ik die mutsen die jij personeel noemt weer in kakkerlakken veranderen... Gezellig! duimlaag.gif
Jan Jaap
QUOTE(Asschen Sukar @ 22-02-2006, 18:37 )
Heel veel meer persoonlijke info zal ik niet kunnen geven .. want de mensen die erheen zijn gegaan mogen geen contact opnemen met het thuisfront.
Ik zal wel proberen de updates over het algemene verloop van  de dag te blijven posten. ( die wordt door de organisatie online gezet).
*

en waarom zouden ze geen contact mogen opnemen dan ?
Lord Dreamer
QUOTE(Aurora @ 22-02-2006, 18:38 )
Maar het klonk zojuist spannend... pff kan ik die mutsen die jij personeel noemt weer in kakkerlakken veranderen... Gezellig!  duimlaag.gif
*

Bescherm jij Ili blink.gif
Asschen Sukar
QUOTE(Jan Jaap @ 22-02-2006, 18:39 )
en waarom zouden ze geen contact mogen opnemen dan ?
*

Ik heb geen flauw idee

Misschien om ervoor te zorgen dat ze geen heimwee krijgen .. al lijkt het me een loze maatregel die ze alleen maar klein houdt.
Vooral als je bedenkt dat er ook meiden van 13 meegaan ... ik vind het knap lullig dat ze niet met het thuisfront mogen bellen of mailen.
Lord Dreamer
QUOTE(Asschen Sukar @ 22-02-2006, 18:47 )
Ik heb geen flauw idee

Misschien om ervoor te zorgen dat ze geen heimwee krijgen .. al lijkt het me een loze maatregel die ze alleen maar klein houdt.
Vooral als je bedenkt dat er ook meiden van 13 meegaan ... ik vind het knap lullig dat ze niet met het thuisfront mogen bellen of mailen.
*

Het verblijf is toch niet zo gek lang ? en misschien zijn er niet altijd mogenlijkheden om contact op te nemen. Mobieltjes werken niet altijd in Afrika.
Jan Jaap
QUOTE(Asschen Sukar @ 22-02-2006, 18:47 )
Ik heb geen flauw idee

*

ja wel vreemd, ik zou als ouder ook wel iets willen horen van mij kind, en dit helpt idd niets tegen heimwee, wel raar ja smile_new.gif

en nu eens een begin maken met de afwas
Olympias
*cadeautje voor Japie heeft biggrin.gif

user posted image
Asschen Sukar
QUOTE(Lord Dreamer @ 22-02-2006, 19:00 )
Het verblijf is toch niet zo gek lang ? en misschien zijn er niet altijd mogenlijkheden om contact op te nemen.  Mobieltjes werken niet altijd in Afrika.
*

Op het vliegveld zijn altijd wel telefoon's ..

En de begeleiders daar updaten iedere dag de website van Edukans .. dus ze kunnen wel op internet. smile_new.gif

Ze blijven daar 8 dagen.

Maar ik zou het zelf ook wel fijn vinden als ze even hadden kunnen bellen nadat ze waren aangekomen, om te vertellen dat alles goed is smile_new.gif
Olympias
Ik hoop dat Kris het leuk heeft in Kenia. Ik ben iemand die heimwee en enge verre landen tot een ultra-extreem
angstaanjagend iets heeft verheven en word gewoon misselijk als ik er te lang stil bij sta dat mensen daarheen
gaan, maar ja dat wisten jullie al van mij happy.gif
Asschen Sukar
QUOTE(Olympias @ 22-02-2006, 19:08 )
Ik hoop dat Kris het leuk heeft in Kenia. Ik ben iemand die heimwee en enge verre landen tot een ultra-extreem
angstaanjagend iets heeft verheven en word gewoon misselijk als ik er te lang stil bij sta dat mensen daarheen
gaan, maar ja dat wisten jullie al van mij happy.gif
*

Ik dacht dat ik er niet zo'n last van had dat Kris 8 dagen weg zou zijn.

..
..
..

Ik kon de plank niet nog verder mis slaan zeg schater.gif

Dag 1 .. en ik vind er al geen hol meer aan.
Asschen Sukar
QUOTE(Asschen Sukar @ 22-02-2006, 19:09 )
Ik dacht dat ik er niet zo'n last van had dat Kris 8 dagen weg zou zijn.
*

Dat klinkt wel heel cru blush1.gif

Meer dat ik acht dagen nog wel zou overleven... alleen dat totaal geen contact opnemen zit me dwars duimlaag.gif
Olympias
Gewoon lekker bellen, wat een onzin zeg. Is zo ongeveer het ergste dat je mensen aan kunt doen als ze
heimwee hebben dus dat is zo'n beetje het meest idiote besluit dat ze om die reden hadden kunnen maken duimlaag.gif
Jan Jaap
QUOTE(Olympias @ 22-02-2006, 19:04 )
*cadeautje voor Japie heeft biggrin.gif

user posted image
*

dank je cheer.gif
geloof me die heb ik hard nodig blush1.gif
Asschen Sukar
QUOTE(Olympias @ 22-02-2006, 19:16 )
Gewoon lekker bellen, wat een onzin zeg. Is zo ongeveer het ergste dat je mensen aan kunt doen als ze 
heimwee hebben dus dat is zo'n beetje het meest idiote besluit dat ze om die reden hadden kunnen maken  duimlaag.gif
*

Niks aan te doen helaas ... ik heb me er maar bij neergelegd dat ik tot volgende week donderdagochtend moet wachten om te vragen hoe het gaat smile_new.gif
Lord Dreamer
QUOTE(Asschen Sukar @ 22-02-2006, 19:11 )
Dat klinkt wel heel cru  blush1.gif

Meer dat ik acht dagen nog wel zou overleven... alleen dat totaal geen contact opnemen zit me dwars  duimlaag.gif
*

Och Vroeger he , toen we nog op Kamp gingen zat je gewoon 2 weken zonder contact met je ouders of anderen. Toen bestonden mobieltjes nog niet en was het niet zo gewoon om maar even naar huis te bellen vanuit overal. Dat je elkaar mist is logisch, maar als iemand echt heimwee heeft bv. na één dag dan moet ze niet op zo'n reis gaan. Ik denk trouwens dat Kris het veel te druk heeft om uberhaubt aan iets anders te denken dan haar bezigheden daar. Maar dat het thuisfront er vaak meer ophef over maakt dan de persoon zelf die zich prima daar vermaakt.
Asschen Sukar
Je kan vroeger niet vergelijken met nu.
Nu zijn er wel mobieltjes ... nu zijn er wel mogelijkheden om een berichtje achter te laten. Nu is het dus geen probleem als ze iets van zich willen laten horen.
Regels van vroeger mogen best een beetje met de tijd meegaan.

Bovendien gaan ze niet op kamp naar een of ander gat in Nederland, waarvandaan je zo weer thuis zit als je dat wilt. Ze zitten in Kenia, 8 uur vliegen van huis vandaan. Dat is even heel wat anders dan op zomerkamp gaan.
Olympias
Contact opnemen met het thuisfront heeft ook niet direct met mobieltjes te maken, want vroeger was er
in de kantine van het kamp, waar je school- of sportkamp had, gewoon een telefoon waar je mocht bellen schater.gif
Aurora
QUOTE(Lord Dreamer @ 22-02-2006, 18:46 )
Bescherm jij Ili  blink.gif
*

Ssst niet zo hard, hij weet het zelf nog niet... whistling.gif
Asschen Sukar
QUOTE(Olympias @ 22-02-2006, 19:34 )
Contact opnemen met het thuisfront heeft ook niet direct met mobieltjes te maken, want vroeger was er
in de kantine van het kamp, waar je school- of sportkamp had, gewoon een telefoon waar je mocht bellen schater.gif
*

biggrin.gif LD zal het wel over de strafkampen hebben waar hij zomer na zomer in door heeft moeten brengen? whistling.gif
joda
Valt het trouwens niemand op dat mano 4 woorden posts maakt in het 5 woorden verhaal?
Olympias
QUOTE(joda @ 22-02-2006, 19:41 )
Valt het trouwens niemand op dat mano 4 woorden posts maakt in het 5 woorden verhaal?
*

Ja haha ik wilde er al iets van zeggen, maar zag dat hij bij zijn laatste bijdrage wel ineens tot 5 kon tellen biggrin.gif

Dus zou een beetje een spuit 11 opmerking geworden zijn dan, maar opgevallen is het zeker schater.gif
Lord Dreamer
QUOTE(Olympias @ 22-02-2006, 19:34 )
*

Bullshit. Scoutingkampen in het bos hadden geen telefoon. Alleen de leiding ging af en toe en alleen als het moest naar een dichtbijzijnd dorp om te bellen. \

Pfff. tegenwoordig is niemand wat gewend.
joda
QUOTE(Olympias @ 22-02-2006, 19:45 )
Ja haha ik wilde er al iets van zeggen, maar zag dat hij bij zijn laatste bijdrage wel ineens tot 5 kon tellen biggrin.gif

Dus zou een beetje een spuit 11 opmerking geworden zijn dan, maar opgevallen is het zeker schater.gif
*

Ah die laatste bijdrage had ik nog niet gelezen.
Asschen Sukar
QUOTE(Lord Dreamer @ 22-02-2006, 19:45 )
Bullshit.   Scoutingkampen in het bos hadden geen telefoon.  Alleen de leiding ging af en toe en alleen als het moest naar een dichtbijzijnd dorp om te bellen.  \

Pfff.  tegenwoordig is niemand wat gewend.
*

We zijn niet allemaal van die stoere binken zoals jij LD

Sommige mensen willen graag af en toe even wat horen van de mensen waar ze veel om geven.
Lord Dreamer
QUOTE(Asschen Sukar @ 22-02-2006, 19:47 )
We zijn niet allemaal van die stoere binken zoals jij LD

Sommige mensen willen graag af en toe even wat horen van de mensen waar ze veel om geven.
*

Logisch , maar ze stuurt vast een kaartje en het is maar acht dagen, geen drie maanden. Laat haar lekker genieten daar, ik hoop dat ze het lekker naar de zin heeft.
Asschen Sukar
QUOTE(Lord Dreamer @ 22-02-2006, 19:49 )
Logisch , maar ze stuurt vast een kaartje en het is maar acht dagen, geen drie maanden.  Laat haar lekker genieten daar, ik hoop dat ze het lekker naar de zin heeft.
*

Al was het maar een weekend ... ik zou het niet meer dan logisch vinden als er even naar huis gebeld kon worden om door te geven dat ze veilig en wel aangekomen zijn.
Als ouder zijnde zit je toch niet lekker voordat je dat te horen hebt gekregen, en het is maar een kleine moeite.
En tuurlijk zal ze daar genieten en lol hebben. Maar dat wil toch niet zeggen dat ze maar geen contact op mag nemen. Genieten kan ze ook wel als ze even een belletje naar huis heeft gedaan met de boodschap dat alles goed is. smile_new.gif
Olympias
QUOTE(Lord Dreamer @ 22-02-2006, 19:45 )
Bullshit.   Scoutingkampen in het bos hadden geen telefoon.  Alleen de leiding ging af en toe en alleen als het moest naar een dichtbijzijnd dorp om te bellen.  \

Pfff.  tegenwoordig is niemand wat gewend.
*

Tja, ik ben nooit padvindster geweest. Ik ging 2 x per jaar op kamp met school en met korfbal rolleyes.gif
In de kantines van die kampen, die overigens ook in het bos waren, was gewoon een telefoon aanwezig.

Weliswaar zag die er in mijn tijd zo uit: user posted image

en niet zo: user posted image

Maar je kon wel bellen user posted image
Lord Dreamer
QUOTE(Asschen Sukar @ 22-02-2006, 19:51 )
Al was het maar een weekend ... ik zou het niet meer dan logisch vinden als er even naar huis gebeld kon worden om door te geven dat ze veilig en wel aangekomen zijn.
Als ouder zijnde zit je toch niet lekker voordat je dat te horen hebt gekregen, en het is maar een kleine moeite.
En tuurlijk zal ze daar genieten en lol hebben. Maar dat wil toch niet zeggen dat ze maar geen contact op mag nemen. Genieten kan ze ook wel als ze even een belletje naar huis heeft gedaan met de boodschap dat alles goed is. smile_new.gif
*

Denk je dat als ze niet goed aan zou komen je geen bericht zou krijgen ? geen bericht is een goed bericht in dit soort gevallen. Ik begrijp je best wel hoor. Maar ze moet zich ook inleven in die mensen daar en als je dan lekker s"avonds naar huis kan bellen leef je je niet goed genoeg in, het is geen schoolreisje toch ?
Asschen Sukar
QUOTE(Lord Dreamer @ 22-02-2006, 19:54 )
Denk je dat als ze niet goed aan zou komen je geen bericht zou krijgen ?  geen bericht is een goed bericht in dit soort gevallen.  Ik begrijp je best wel hoor. Maar ze moet zich ook inleven in die mensen daar en als je dan lekker s"avonds naar huis kan bellen leef je je niet goed genoeg in, het is geen schoolreisje toch ?
*

Ze hoeven vandaag nergens meer heen ... het was daar 20:07 toen ze aankwamen. Dan hoef je je volgens mij nergens meer in in te leven.
Bovendien is het onzin dat je je niet in zou kunnen leven als je iedere dag even een kort mailtje of smsje zou versturen.
Je wordt daar iedere dag met je neus op de feiten geduwd. Volgens mij is het dan juist wel lekker als je 's avonds even van je af kan praten of schrijven.
Ik zou dat in ieder geval erg op prijs stellen als ik daarheen ging.

En inderdaad, het is geen schoolreisje. Het is een reis waarbij ze leren en te zien krijgen hoe het in Kenia is. En met die informatie kunnen ze in Nederland dan geld inzamelen voor edukans. Dus Edukans krijgt er een hele hoop voor terug ( vooral als je weet wat de streefbedragen per school zijn, weet je dat Edukans hier goed aan verdiend). Dan zou ik zeggen dat Edukans ook wel iets terug kan doen voor de kids die meegaan. Het zijn niet allemaal zulke zelfstandige en volwassen kinderen als Kris.
Asschen Sukar
Woensdag 22 februari

Een smsje ontvangen: Goede vlucht! Goede sfeer. De Keniase ontvangst was prima. Op naar het hotel!

Op de site van Edukans.

De begeleiders mogen dus wel sms'en.

Over hypocriet gesproken
Olympias
QUOTE(Lord Dreamer @ 22-02-2006, 19:54 )
....lekker s"avonds naar huis kan bellen leef je je niet goed genoeg in, het is geen schoolreisje toch ?

Dit vind ik nou op mijn beurt weer bullshit, waarom zou je je niet in kunnen leven als je 5 minuten telefoneert met
thuis, kom op zeg. In zo'n vreemd land is alles dusdanig indrukwekkend dat het als een hamerslag bij je naar
binnen komt. Je hebt geen andere keus dan je volledig in te leven zoiets gaat vanzelf. De tijd dat je belt heb je
heel even je lekkere thuisgevoel, maar zodra je ophangt ben je je weer volledig 100% bewust van alles om je heen.

Pffff, geen mens die mij kan overtuigen dat bellen niet goed zou zijn. Ik vind het klinkklare onzin schrik.gif

Maar om even een ander onderwerp aan te snijden biggrin.gif

Ik kom niet uit mijn verslagje van Lord of the Rings 2, zit de film bij jullie nog goed genoeg in het geheugen
om mij iets uit te leggen? Ik kan me even de juiste persoon en hoe het zit niet meer voor de geest halen
vanaf koning Théodon die daar betovert in zijn huisje zit. Er is dan iemand daar die verbannen wordt en met
een groep mannen later in het verhaal weer terugkomt. Ik dacht dat dat zijn zoon Théodred was, maar dat bleek
later niet te kloppen toen Théodred, de persoon was die gewond lag daar dood te gaan. Oké dan kom ik later in
het verhaal Éomer tegen met een groep mannen, maar who the fuck is Éomer, dat is toch niet dezelfde persoon?
Waar komt die ineens vandaan? Of is dat dan ook een zoon van Théodon en waarom wordt daar dan verder
in de film gewoon totaal niets over gezegd? Iemand die dit stukje van het verhaal voor me kan verklaren? vragend.gif
Aurora
schrik.gif
Nu snap ik het helemaal niet meer, het enige wat ik snap is...

Vigo en Orlando = Lekker wub.gif
Asschen Sukar
Eomer .. was dat niet een neef van de koning .. en dat was volgens mij wel diegene die verbannen werd.
Maar je maakt me nu ook aan het twijfelen
Ilantir
Och, die 8 dagen, idd wat LD zegt, niet zo miepen. Er valt zat te zien en anders was nog een ticket Kenia niet zo duur laugh.gif Kon het vroeger op de scouting ook biggrin.gif Ik zat erger i/d rats toen ik 10 kilometer omfietste blush1.gif Auto... auto...
Ilantir
QUOTE(Olympias @ 22-02-2006, 20:06 )
Of is dat dan ook een zoon van Théodon en waarom wordt daar dan verder
in de film gewoon totaal niets over gezegd? Iemand die dit stukje van het verhaal voor me kan verklaren? vragend.gif
*

Eomer wordt verbannen. Dan gaat de zoon van Theodor dood, die Theomer dus. In Gondor ligt Faramir, de broer van Boromir en dus zoon van de stadhouder op de brandstapel. Eomer hakte samen met Theodor de orcs de ban in. smile_new.gif
Asschen Sukar
QUOTE(Ilantir @ 22-02-2006, 20:50 )
Och, die 8 dagen, idd wat LD zegt, niet zo miepen. Er valt zat te zien en anders was nog een ticket Kenia niet zo duur laugh.gif Kon het vroeger op de scouting ook biggrin.gif Ik zat erger i/d rats toen ik 10 kilometer omfietste blush1.gif Auto... auto...
*

Spuit elf ... lees je nog een keer door wat er precies gezegd is .. en wat het precieze probleem is.
Ilantir
QUOTE(Asschen Sukar @ 22-02-2006, 21:13 )
Spuit elf ... lees je nog een keer door wat er precies gezegd is .. en wat het precieze probleem is.
*

Och, verschil moet er zijn of lees ik expres over nog meer dingen? biggrin.gif
Jan Jaap
zo keuken is weer netjes , papieren zijn uitgezocht, rekeningen zijn betaald..

en ik hou deze maand 100 euro over dance.gif dance.gif
Olympias
Weet je dat ik apetrots op je ben Jay cheer.gif
Lord Dreamer
Ili, je moet beter lezen smile_new.gif

Netjes JJ . verbras het nu niet aan drank en zo maar spaar het op.
Aurora
Inderdaad, lekker wegzetten die centen, en echt gebruiken als je het financieel even niet zo goed zit...

Kreeg trouwens net te horen dat ik naar Rock am Ring ga dit jaar! aanbidden.gif
Jan Jaap
QUOTE(Lord Dreamer @ 22-02-2006, 22:08 )

*

je wilt niet weten hoeveel geld ik de afgelopen 2 maanden aan drank heb uitgegeven shutup.gif

0.00 euro happy.gif
Olympias
QUOTE(Ilantir @ 22-02-2006, 20:56 )
Eomer wordt verbannen. Dan gaat de zoon van Theodor dood, die Theomer dus. In Gondor ligt Faramir, de broer van Boromir en dus zoon van de stadhouder op de brandstapel. Eomer hakte samen met Theodor de orcs de ban in. smile_new.gif
*

Wow, hier heb ik niet voldoende informatie aan. Dat Éomer degene is die verbannen wordt kan, maar
wie is Éomer dan precies? Je gooit ook wat namen door elkaar, want de koning heet (in de film althans) Théodon
en de zoon die dood gaat Théodred. Is Éomer dan zoals Assie zegt, de neef van de koning of is het zijn zoon?
Wat betreft Faramir, dat is ook wat verwarrend, want Faramir rijdt daar ook met zijn mannen rond en neemt
Frodo gevangen. Over zijn dood op de brandstapel zie je in de film niets, maar ik twijfel nu ineens weer wie
was nu precies die gozer die de mensen in Helmsdiepte ging helpen. Was dat Éomer en zijn mannen of was
dat Faramir en zijn mannen. Lord of the Rings is echt een klotefilm om even verslagje van te maken duimlaag.gif

Ik zal eens kijken of het lukt zonder dat ik deze mannen benoem en er toch een beetje duidelijke lijn inzit unsure.gif
Ilantir
QUOTE(Lord Dreamer @ 22-02-2006, 22:08 )

*

Dan snap ik jullie niet tongue.gif
Too bland to care dance.gif
Jan Jaap
QUOTE(Aurora @ 22-02-2006, 22:12 )
Inderdaad, lekker wegzetten die centen, en echt gebruiken als je het financieel even niet zo goed zit...

Kreeg trouwens net te horen dat ik naar Rock am Ring ga dit jaar!  aanbidden.gif
*

leuk biggrin.gif daar wil ik ook wel heen , eens kijken waar ik dit jaar allemaal heen ga smile_new.gif in elk geval Lowlands , maar goed dat kost me niet zoveel, kan er gratis heen . en verder tjsa ik zie het wel
Ilantir
QUOTE(Jan Jaap @ 22-02-2006, 22:13 )
je wilt niet weten hoeveel geld ik de afgelopen 2 maanden aan drank heb uitgegeven  shutup.gif

0.00 euro  happy.gif
*

Wow, geloof het of niet, maar das minder dan mij biggrin.gif duimhoog.gif
Ilantir
QUOTE(Olympias @ 22-02-2006, 22:13 )
Wow, hier heb ik niet voldoende informatie aan.
Ik zal eens kijken of het lukt zonder dat ik deze mannen benoem en er toch een beetje duidelijke lijn inzit  unsure.gif
*

Theodor = Theoden blush1.gif
Tis een beetje oprakelen geblazen. Rohan helpt bij Helm's Deep, maar daar is Eomer niet bij, want die komt met Gandalf binnen kachelen bij Helm's Deep. En Faramir verdedigd het stadje voor Gondor dat dus in puin wordt gelegd en gewond vlucht hij naar Gondor.
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. hier klikken.
Invision Power Board © 2001-2010 Invision Power Services, Inc.