Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Eragon
Het Eiland > 'Het Vaste Land' > Media Circus
Kris
IPB Afbeelding

Eragon, de film naar het gelijknamige boek van Christopher Paolini, gaat over een jongen die een drakenei vindt, en daarna van het ene avontuur in het andere belandt. Paolini begon op zijn 15e (!!!) met het schrijven van zijn eerste boek, dat hij al op 16 jarige leeftijd uitbracht. Hij heeft nu drie boeken op zijn naam staan, waarvan de eerste; Eragon, nu verfilmd wordt. Naar verwachtig zal de film op 14 December in de bioscopen gaan draaien.

IPB Afbeelding

Persoonlijk heb ik de boeken nog niet gelezen gezien ik er niet veel positiefs over heb gehoord. Toch, zo nu ik de beelden zie, word ik er erg benieuwd naar.

Heeft iemand de boeken al gelezen, of gaat er iemand anders nog naar de film toe?
Olympias
Nog nooit van gehoord eigenlijk. Bij het lezen van de beknopte informatie die je geeft over de film heb ik al een gevoel
van dat het kinderachtige shit is. Maar wie weet iets verrassend. Misschien kan iemand een verslagje maken van de film? smile_new.gif
Ilantir
De boeken staan i/d kast, maar ik voel me niet echt meer geroepen om iets te lezen. Ik schrijf liever zelfs. Mijn concentratie-stoornis is natuurlijk ook niet echt bevordelijk, maar deze film houd ik i/d gaten biggrin.gif
Kris
Ik kreeg zelf ook van meerdere kanten te horen dat het boek redelijk kinderachtig is. Maargoed, het boek is door een kind geschreven, dus wat wil je dan? Hier hangen op het moment btw allemaal filmposters van de film waardoor ik er toch wel erg benieuwd naar raak. Stond gister in de bruna al met de filmversie van het boek in m'n handen terwijl de film nog niet uit is. Kennelijk verwachten ze er dus nogal veel van. How dan ook, de sfeer in de film spreekt me heel erg aan. Heb nog niet veel over het verhaal gelezen, maar de setting en alles eromheen vind ik er dan wel weer geweldig uitzien. Dus ik gok dat ik 'm wel in de bios ga kijken! duimhoog.gif
Kris
Gisteravon naar de film geweest. Vind 't een erg leuke film. Het verhaal vind ik persoonlijk iets minder en een beetje, hm, bijeengeraapt zooitje van andere fantasyverhalen. De sfeer in de film vind ik wel heel erg leuk, de draak is ook geweldig gedaan en ik vind de personages ook erg leuk. Geen kaskraker, maar zeker leuk om een keer te zien!
Olympias
Dus met nog een beetje meer oefenen wordt deze jonge schrijver over een tijdje een échte mega-topper, ik kijk er nu al naar uit biggrin.gif duimhoog.gif
Asschen Sukar
De sfeer in de film was inderdaad wel oke. En er zaten ook een paar goede acteurs in. Jeremy Irons was niet op zijn best, maar was toch vermakelijk om te zien.
De draak was erg mooi gemaakt, en je had absoluut niet het idee dat je naar iets zat te kijken wat uit een pc kwam. Vooral als jonge draak is het erg aandoenlijk.
Als oudere draak komt ze op mij wat te tam over, maar dat kan aan mijn visie op draken liggen.

Wie me vooral tegenviel was de hoofdrolspeler. Er kwam geen fijn spel van deze jongen op het scherm. Ik miste echte emoties. Bovendien kon je merken dat het verhaal van een erg jonge schrijver af kwam. Het was allemaal net iets teveel van het goede, of anders kwam het wel uit andere boeken. Toch knap dat een jongen van 16 het kon verzinnen, maar het is niet helemaal mijn ding.

Ik zou het de film 3 palmboompjes geven wink.gif (op een schaal van 5).
Ilantir
Ik ben er donderdag al naar toe geweest en ik vond het een leuke film. De draak was idd zeer goed gelukt, maar ik had vooral het idee veel te snel weer uit de bios te zijn. Het verhaal werd met een sneltreinvaart verteld en deed vooral af aan de complete reis die ze maakten. Zo leek het wel alsof die bergen op steenworp afstand lagen. Ik zie dan ongeveer dit scenario voor me:

Eragon: We moeten naar dat fort om de prinses te redden
Brom: Nee, dat kost te veel tijd, de Varden hebben je nodig
Eragon: Ik doe het lekker toch

*** 5 minuten later, prinses gered ***

Eragon: Nou, kostte dat nu zoveel tijd Brom?
Brom: '-_-, in het boek wel

Kris
Ik vond 't vooral knap dat 't paard van Brom iedere keer die draak bij wist te houden. tongue.gif
Ilantir
QUOTE(Kris @ 18-12-2006, 11:12 ) *

Ik vond 't vooral knap dat 't paard van Brom iedere keer die draak bij wist te houden. tongue.gif

Nothing is faster than a dragon on the fly rolleyes.gif
Kris
Voor degene die net zo heftig als ik vertrouwen op de reviews uit de Veronica; Hij krijgt maar 2 sterren.
Sitethief
Ik heb het boek wel al gelezen maar de film express nog niet bezocht. Boek was goed te pruimen vond ik.
Ilantir
QUOTE(Sitethief @ 29-12-2006, 14:29 ) *

Ik heb het boek wel al gelezen maar de film express nog niet bezocht. Boek was goed te pruimen vond ik.

Daar heb ik genoeg over gehoord dat ik het eigenlijk niet meer wil lezen.
bellefire
enne.. ligt het nu aan mij.. of zag ik overduidelijk veel overeenkomsten met LotR?

Eragon - Aragorn
Urgul - Uruk'kai

Enzovoorts?
Asschen Sukar
QUOTE(bellefire @ 14-01-2007, 08:02 ) *

enne.. ligt het nu aan mij.. of zag ik overduidelijk veel overeenkomsten met LotR?

Eragon - Aragorn
Urgul - Uruk'kai

Enzovoorts?

Jup .. en er schijnen ook veel overeenkomsten te zijn met de Rad des Tijds serie.
Kris
QUOTE(Asschen Sukar @ 14-01-2007, 18:42 ) *

Jup .. en er schijnen ook veel overeenkomsten te zijn met de Rad des Tijds serie.

Dat is vooral qua het verhaal.

Persoonlijk zie ik geen overeenkomsten tussen LOTR - Eragon qua verhaal.
Ilantir
Eragon is gewoon een berg jatwerk en opnieuw in elkaar gezet. Nou ja, zal wel... rolleyes.gif
Kris
Mhja, wat dat betreft vind je in bijna alle boeken wel veel terug van andere dingen.

J.k. Rowling weet Tolkien zo na te doen dat je het bijna niet ziet.
Feist gebruikt de Griekse en Romeinse mythologie graag.
Hobb gebruikt hedendaags aards nieuws voor haar boeken (haar nieuwste serie is vergelijkbaar met de oorlog in Irak).

Ik heb me er eigenlijk niet aan geërgerd bij Eragon.
Asschen Sukar
Ik heb me er ook niet aan geergerd eigenlijk.

Enige waar ik niet zo goed tegenkon was het middelmatige spel van die jongen die Eragon speelt. En de snelheid van de film. Het gaat allemaal veel te snel, waardoor het te onrealistisch wordt, en waardoor je je niet in de film in kan leven.
Ilantir
Maar het is ook niet zo erg (Het begon ook eigenlijk bij Tolkien en daarmee kun je het doen als Fantasy-schrijver laugh.gif ), maar ik mis de originele twist in het verhaal. Alles is precies zoals je verwacht, dat maakt het niet zo boeiend.
Sitethief
Ik heb in ieder geval genoten van het boek, heb deel twee in de bestelling, smile_new.gif.

En zelfs Tolkien heeft heel veel oude verhalen in LotR verwerkt, smile_new.gif.

Zolang je zelf maar originele dingen toevoegt, en dat heeft Cristopher wel gedaan vind ik. Dat dat in de film minder uit de verf komt is hem niet aan te rekenen.
Ilantir
Ik vind gewoon dat wij ook een boek moeten schrijven, want dan kunnen we makkelijk ook geld verdienen tongue.gif
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. hier klikken.
Invision Power Board © 2001-2010 Invision Power Services, Inc.