Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Koningsmaker - Koningsbreker
Het Eiland > 'Het Vaste Land' > Media Circus
Kris
Karen Miller deed iets, dat we in de fantasywereld niet veel tegenkomen. Ze schreef een fantasyserie maar sloot deze al na twee boeken af. Waar de meeste fantasyschrijvers graag zo lang mogelijke epieken tikken, werkte zij haar gehele werk in ongeveer 1000 bladzijdes af.

Koningsmaker - Koningsbreker is dus een tweedelige serie, bestaande uit de boeken De Onschuldige Magiër en De Magiër Ontwaakt. Het boek begint wanneer Asher, een visserszoon uit Restharven, 's nachts zijn bed uit glipt om weg te gaan. Hij is van plan om naar Dorana, de hoofdstad van het koninkrijk, te trekken. Hier hoopt hij genoeg geld te verdienen om zijn eigen boot te kopen en de rest van zijn leven met zijn vader te gaan vissen.

IPB AfbeeldingIPB Afbeelding

Natuurlijk loopt zijn plan anders dan verwacht. Asher is net aangekomen in de hoofdstad wanneer de prins van het koninkrijk voorbij komt rijden. Zijn paard slaat op hol en Asher weet het beest te pakken te krijgen. Als dank biedt de koning Asher een baantje in de stallen aan. Hier ontmoet hij Matt, die samen met Dathné de boekverkoopster meer blijkt te weten dan iedereen verwacht.

Naar aanleiding van een profetie is het voor Matt en Dathné van het grootste belang dat Asher bij prins Gar blijft werken. Asher raakt dan ook bevriend met de prins en er lijkt niets aan de hand. Andere lieden zijn er echter niet zo blij mee dat Asher er is en zijn hem liever kwijt dan rijk. Willer, de jaloerse assistent van de meester van de hofhuishouding en Conroyd Jarralt, een jaloerse edelman en tovenaar, doen er dan ook alles aan om hem te zien verdwijnen.

De boeken bevatten heel veel elementen die allemaal goed in elkaar zijn gezet. Je leert de geschiedenis van het land kennen, de politiek, de profetie, de verlangens en angsten van de mensen en je leert vooral een simpele visserszoon kennen; Asher. De boeken hebben vlotte conversatie, lezen zeer makkelijk weg en zijn bovendien heel erg verslavend. Er zijn verrassende effecten die niemand aan ziet komen en nog zo veel meer. Liefde, trouw en hoop spelen een centrale rol. Het koninkrijk moet gered worden, maar niemand had verwacht dat een simpele visserszoon die op de één of andere manier moest gaan klaarspelen. spookie.gif

Ik ben zelf momenteel in het tweede boek bezig en ik ben kind off hooked. Daarom is het voor mij ergens ook fijn dat deze serie maar uit twee boeken bestaat, als ik deze uit heb ben ik klaar. Anders zou m'n schoolwerk nooit afkomen. nee.gif
Aglaranna
Klinkt goed! Ik ga in mn bieb kijken of ze deel 1 al hebben! duimhoog.gif
Asschen Sukar
Erg leuke boeken inderdaad. duimhoog.gif
Kris
Totdat je de hele week bij Assie zit en je deel 2 gewoon thuis hebt laten liggen. mad.gif

Ik ga volgende week wel verder met lezen. sad.gif
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. hier klikken.
Invision Power Board © 2001-2010 Invision Power Services, Inc.