Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Reorganisatie van het Eiland
Het Eiland > Feedback > Feedback Forum
Olympias
Lieve Eilandertjes,

Hier een bericht van jullie beminnelijke crew over een aantal nieuwe veranderingen op het Eiland.
Jullie hebben wellicht begrepen dat er achter de schermen weer ontzettend hard gediscusieerd
en bovenal gewerkt wordt aan een Eiland Portal. Dit vooral om nieuwkomers duidelijkheid te geven
over hoe dit forum in elkaar steekt en wat je waar kan en mag doen, maar voor de oldbie’s is het
wellicht ook ontzettend handig om eens na te lezen wat het Eiland nu eigenlijk allemaal inhoudt.

Toen we hier zo mee bezig waren kwamen we tot de conclusie dat er nog wel een aantal dingetjes
verbeterd konden worden op ons Eiland.
Want hoe leg je aan een nieuwkomer uit dat álle verhalen op het Oude Eiland horen als daar ons
kwebbeltopic Prettig Gesprek continue bovenaan prijkt? Hoe leg je uit dat bij fantasy gerelateerde
onderwerpen in het Fantasy Forum ook fantasy verhalen mogen terwijl een ander deel weer op
het Oude Eiland gepost word. Hoe leg je uit dat het Oude Eiland is en was zoals het altijd zal blijven
als er eigenlijk al van alles veranderd is. We komen er zelf bijna niet eens meer uit biggrin.gif

Moeilijke klus dus smile_new.gif

Tenzij.......we alles eens gaan reorganiseren en van al deze zaken een logisch geheel gaan maken.

Het oude Eiland, is natuurlijk allang hét oude Eiland niet meer. Wij zijn gewoon een nieuw Eiland
en dat concentreert zich niet alleen op 1 subforum, maar het gehele forum is het oude Eiland.

Maar vanaf nu dus iets beter gesplitst in de diverse subfora. En eigenlijk hoeft er ook weer niet
ontzettend veel veranderd te worden hoor. Maar we zetten het even voor jullie op een rijtje:

Elk onderwerp gaat vanaf nu in het subforum dat daar het beste bij aansluit.

Het Prettig Gesprek zal dus verhuisd worden naar de Eiland Lounge, dat is immers de plek waar
alles thuishoort dat geen verhaal is of wat verder als complete onzin beschouwd kan worden wink.gif

In het Fantasy Forum zullen geen verhalen meer gepost worden, maar louter fantasy gerelateerde
onderwerpen - en dat zijn er genoeg dus vrees niet gij fantasy liefhebbers kiss2.gif

Dan gaan we 1 forum volledig wijden aan verhalen. Zowel de irlfantasie verhalen als de fantasy
verhalen zullen (als vanouds) weer door elkaar heen lopen.
Uiteraard zullen dezelfde regels blijven gelden, ga niet ongevraagd in iemand anders topic lopen
zieken. Zeker niet in de topics waar veel werk in zit zoals de fantasyverhalen even een balletje trappen,
om maar even wat voorbeelden te noemen. Maar er zit een FAQ in de pen, voor degene die nog
eens even goed wil nalezen hoe het allemaal hoort smile_new.gif

Tot slot en dat is misschien wel de grootste verandering zal de naam: Het Oude Eiland verdwijnen.

Wij vonden zelf ~ EilandVerhalen ~ wel erg leuk klinken en hopen dat jullie dat ook zullen vinden.

Uiteraard blijven we open staan voor kritiek, op- en aanmerkingen, tips of leuke ideeën.
We hopen dat jullie je allemaal in deze veranderingen zullen kunnen vinden en er gezamelijk
een geweldig tweede Eilandjaar van gaan maken.

Met vriendelijke groeten,
Lord Dreamer, Phoenixx, Olympias, Asschen Sukar, Abbadon, Jan Jaap, ManoWar en BartheGrey
Olympias
Nog wat aanvullende info:

De slimmeriken onder jullie hebben natuurlijk allang gezien dat ik al het eea van het Oude Eiland naar de Lounge
aan het verplaatsen ben. Mocht iemand dus "iets" missen en als dat "iets" geen verhaal is, check de Lounge dan even smile_new.gif

Voor het "nieuwe" forum Eilandverhalen heb ik als mod zijnde trouwens hulptroepen ingeschakeld opel_astra.gif

Dit natuurlijk, omdat ikzelf niet zo thuis ben in de fantasyverhalen, maar ook omdat een duomodschap
natuurlijk wel óntzetttttttttttend leuk is rolleyes.gif *ahum* *kuch* welkom Assie Suikerbol als duomodje d'Oly wub.gif
joda
Ben het er wel mee eens, het mag allemaal wel wat duidelijker.
Daron
Het duidelijker sorteren van de topic's kan geen kwaad lijkt me. Ook de naamswijziging van het oude eiland lijkt me niet bepaald overbodig.

Alle verhalen bij elkaar vind ik wel handig smile_new.gif

Alleen blijven er met een strakke indeling altijd lastige gevallen:
is het vier woorden verhaal echt een verhaal of meer klets en hoort het dus in verhalen of in de lounge?
gesprekken die gaan over de posts in verhalentopic's horen die bij verhalen of in de lounge?
etc. vragend.gif

Maar daar hebben we gelukkig mod's voor... smile_new.gif
Olympias
QUOTE(Daron @ vr 7 januari 2005, 11:15)
Alleen blijven er met een strakke indeling altijd lastige gevallen:
is het vier woorden verhaal echt een verhaal of meer klets en hoort het dus in verhalen of in de lounge?
gesprekken die gaan over de posts in verhalentopic's horen die bij verhalen of in de lounge?
etc.  vragend.gif

Ik zie dat niet als lastig, alles wat geen écht verhaal is komt gewoon in de Lounge.

Het vierwoorden verhaal stond al in de Lounge en blijft daar gewoon staan.

Het kletsen over verhalen is geen echt verhaal en heb ik inmiddels al verplaatst naar de Lounge.

C'est simple 70.gif
Ilantir
Klinkt prima zo. Maar ik heb er in alle twee de gevallen niet zoveel last van. smile_new.gif
Olympias
QUOTE(Ilantir @ vr 7 januari 2005, 11:44)
.......ik heb er in alle twee de gevallen niet zoveel last van. smile_new.gif

Alle twee de gevallen als in Oly en Assie? unsure.gif

mad.gif
Ilantir
QUOTE(Olympias @ vr 7 januari 2005, 11:48)
Alle twee de gevallen als in Oly en Assie?  unsure.gif

mad.gif

Als in oude en nieuwe opzet. Ik vind alles nu ook.
Phoenixx
QUOTE(Ilantir @ vr 7 januari 2005, 12:15)
Als in oude en nieuwe opzet. Ik vind alles nu ook.

Ja schat.
Maar we willen het Eiland ook toegankelijk maken voor "de gewone man" die over iets minder IQtjes beschikt als de huidige Eiland-generatie! wink.gif
En dan is een "logische indeling" gewoon veel duidelijker.
Olympias
QUOTE(Phoenixx @ vr 7 januari 2005, 12:50)
Ja schat.
Maar we willen het Eiland ook toegankelijk maken voor "de gewone man......

Wat zeg je nou weer Phoentje? blink.gif

Je ontneemt Ilantir hiermee de illusie dat het Eiland alleen voor hem te snappen moet zijn en dat het dan goed is biggrin.gif
Ilantir
QUOTE(Olympias @ vr 7 januari 2005, 13:08)
Wat zeg je nou weer Phoentje?  blink.gif

Je ontneemt Ilantir hiermee de illusie dat het Eiland alleen voor hem te snappen moet zijn en dat het dan goed is biggrin.gif

Ik heb het idee dat ik hier wordt betutteld rolleyes.gif japio.gif

Maar goed, ik heb niemand horen klagen dat hier nooit wat te vinden is dus ik ben het toch niet de enige? unsure.gif
Phoenixx
QUOTE(Olympias @ vr 7 januari 2005, 13:08)
Wat zeg je nou weer Phoentje?  blink.gif

blush1.gif Sorry blush1.gif
ManoWar
QUOTE(Ilantir @ vr 7 januari 2005, 13:21)
Maar goed, ik heb niemand horen klagen dat hier nooit wat te vinden is dus ik ben het toch niet de enige?  unsure.gif

Dat is het juist. Nieuwe mensen komen hier en denken "what the fuck, alles staat door elkaar, ik ben weer pleite!". Daar hoor je dan ook niets van smile_new.gif
Ilantir
QUOTE(ManoWar @ vr 7 januari 2005, 13:27)
Dat is het juist. Nieuwe mensen komen hier en denken "what the fuck, alles staat door elkaar, ik ben weer pleite!". Daar hoor je dan ook niets van smile_new.gif

Mjah, daar kan ik me wel iets bij voorstellen, tis niet vreemd dat ik daar aan denk want bij mij is het nog altijd zo:

EQ < SQ < IQ wat resulteert in EQ = niet zo heel hoog
Olympias
Jongen, dwaal toch niet zo af en lees de alinea die met deze tekst begint nog eens rustig door

QUOTE(Olympias @ vr 7 januari 2005, 10:27)
Toen we hier zo mee bezig waren kwamen we tot de conclusie dat er nog wel een aantal dingetjes
verbeterd konden worden......

Of wil je nu ijskoud beweren dat we ons niet met verbeteringen bezig moeten houden? tongue.gif
Olympias
QUOTE(Phoenixx @ vr 7 januari 2005, 13:23)
blush1.gif Sorry  blush1.gif

Volgens mij komt ie er wel overheen, hij zeurt alweer als vanouds wink.gif
Bar the Grey
die gewoonte hebben alle DM's (uit ervaring spreekt) wink.gif
Lord Dreamer
QUOTE(Ilantir @ vr 7 januari 2005, 13:30)
Mjah, daar kan ik me wel iets bij voorstellen, tis niet vreemd dat ik daar aan denk want bij mij is het nog altijd zo:

EQ < SQ < IQ wat resulteert in EQ = niet zo heel hoog

ALs je eens je SQL server versie eens zou updaten smile_new.gif misschien is het dan wel te begrijpen. kasper.gif
Marlo
QUOTE(Phoenixx @ vr 7 januari 2005, 12:50)
iets minder IQtjes beschikt als de huidige Eiland-generatie! wink.gif

*Gniffel*
Sitethief
Ik vind het in ieder geval wel fijn(er) zo smile_new.gif
Net terug van vakantie zwaai.gif smile_new.gif
Ilantir
QUOTE(Bar the Grey @ vr 7 januari 2005, 18:24)
die gewoonte hebben alle DM's (uit ervaring spreekt)  wink.gif

Juist, dat is het :fl

*Iets constructiefs bedenkt

Kunnen we, om het aanbod van verhalen te verduidelijken, die misschien ook voorzien van tags? Zoals [RL] voor realistisch [Fantasy] voor fantasy en [SF] enz.
Dan is het helemaal duidelijk voor andere mensen smile_new.gif
Olympias
QUOTE(Ilantir @ ma 10 januari 2005, 09:28)
Kunnen we, om het aanbod van verhalen te verduidelijken, die misschien ook voorzien van tags? Zoals [RL] voor realistisch [Fantasy] voor fantasy en [SF] enz.
Dan is het helemaal duidelijk voor andere mensen smile_new.gif

Fijn dat je meedenkt Ilantir, duimhoog.gif maar helaas ben ik totaal geen voorstander van jouw idee sad.gif

Simpelweg omdat ik het niet zo fijn vind om verhalen in hokjes te moeten stoppen, maar ik vind het ook gewoon ontzettend lelijk staan duimlaag.gif
Ilantir
QUOTE(Olympias @ ma 10 januari 2005, 11:23)
Fijn dat je meedenkt Ilantir,  duimhoog.gif  maar helaas ben ik totaal geen voorstander van jouw idee sad.gif

Simpelweg omdat ik het niet zo fijn vind om verhalen in hokjes te moeten stoppen, maar ik vind het ook gewoon ontzettend lelijk staan  duimlaag.gif

Dat kan, ik dacht in het dig-forum staat het helemaal niet slecht.
*Denkt verder mee, maar kan niet garanderen dat gedachten niet afdwalen.
Phoenixx
QUOTE(marlo @ zo 9 januari 2005, 12:37)
*Gniffel*

Ssssssssssssst - de rest heeft het niet gezien! blush1.gif

70.gif
ManoWar
QUOTE(Phoenixx @ ma 10 januari 2005, 12:43)
Ssssssssssssst - de rest heeft het niet gezien! blush1.gif

70.gif

DAN phoentje, DAN! tongue.gif
AirRaid
ik vind het zo een stuk beter eigenlijk
Olympias
QUOTE(Ilantir @ ma 10 januari 2005, 11:39)
Dat kan, ik dacht in het dig-forum staat het helemaal niet slecht.

Dat is anders en wellicht ook makkelijker in hokjes te plaatsen smile_new.gif

Voor de verhalen is het in sommige gevallen bijna onmogelijk.....neem de doperwtjes oorlog van Omnifit eens

Doperwtjes, prei, worteltjes....das niet echt fantasy....dat zou dan onder nonfantasy of zoals jij zegt "realistisch" vallen.

Vind ik althans wel, bij de groenteboer komen de groentes mij erg realistisch over in tegenstelling tot draken en dwergen enzo biggrin.gif

Maar dan het verhaal...hoe realistisch vind jij het dat de doperwtjes in oorlog zijn met de witlofstruiken?! schrik.gif

Veel te moeilijk allemaal in te delen hoor wink.gif

QUOTE(Ilantir @ ma 10 januari 2005, 11:39)
*Denkt verder mee, maar kan niet garanderen dat gedachten niet afdwalen.

Ik kan bijna niet wachten tot je volgende voorstel wub.gif
Ilantir
QUOTE(Olympias @ di 11 januari 2005, 09:48)
Maar dan het verhaal...hoe realistisch vind jij het dat de doperwtjes in oorlog zijn met de witlofstruiken?!  schrik.gif

Dus das is SciFi smile_new.gif
Ilantir
QUOTE(Olympias @ di 11 januari 2005, 09:48)
Ik kan bijna niet wachten tot je volgende voorstel  wub.gif

Nou, het gaat als volgt. Als we nu eens van het eiland een sekte maakte. Dan konden we andere mensen bekeren tot het eiland en blijven ze ook langer, want ze moeten op geloofsbasis terugkomen om ons te aanbidden. Als we genoeg volgelingen hebben, kunnen we ze afpersen om nog meer bandbreedte in te kopen. devil.gif
aikidoka
Het lijkt wat logischer allemaal smile_new.gif
Benieuwd wat er nog meer komt! wink.gif
Ilantir
En nu het echte idee:

De FAQ updaten, daar staan nu wat oude forum namen in.
Lord Dreamer
QUOTE(Ilantir @ di 11 januari 2005, 12:26)
En nu het echte idee:

De FAQ updaten, daar staan nu wat oude forum namen in.

Dat is nu eens een goed plan biggrin.gif
Olympias
QUOTE(Ilantir @ di 11 januari 2005, 10:20)
Dus das is SciFi smile_new.gif

Dus mijn groenteboer is eigenlijk een alien?! ohmy.gif

user posted image
Ilantir
QUOTE(Olympias @ di 11 januari 2005, 15:51)
Dus mijn groenteboer is eigenlijk een alien?!  ohmy.gif

user posted image

Best wel smile_new.gif Waarom denk je dat groenten groen zijn?
Phoenixx
QUOTE(Ilantir @ wo 12 januari 2005, 11:19)

Dat lijkt me een inkoppertje....
omnifit
QUOTE(Ilantir @ wo 12 januari 2005, 10:19)

De vereniging van NGG "begs to differ" cheer.gif

BTW keep up the good work folks!!!!!
joda
Hey ik had een ideetje, als we nu eens een eiland-infohoek ergens kunnen maken? Gewoon om de nieuwe mensen een beetje te kunnen rondleiden en dat mensen daar met hun vragen terecht kunnen?
Sitethief
Goed plan!
Olympias
QUOTE(joda @ zo 13 februari 2005, 21:50)
Hey ik had een ideetje, als we nu eens een eiland-infohoek ergens kunnen maken? Gewoon om de nieuwe mensen een beetje te kunnen rondleiden en dat mensen daar met hun vragen terecht kunnen?

Vind je het goed als we eerst de portal even afmaken die biedt al een hoop duidelijkheid hoor smile_new.gif

Maar euhm tja....

user posted image
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. hier klikken.
Invision Power Board © 2001-2010 Invision Power Services, Inc.